همه چيز در مورد فرش ماشيني گل برجسته كاشان

در اين وبلاگ، آموزش هايي براي آشنايي با فرش و مفاهيم آن، انواع فرش دستباف و ماشيني، فرش هاي 1500 شانه و ديگر فرش ها مثل فرش 700 شانه و فرش 1200 شانه بيان مي كنم.

همه چيز در مورد فرش ماشيني گل برجسته كاشان

۴۴ بازديد

فرش ماشيني گل برجسته قالي كاشان

كاشان يكي از توليد كننده هاي بزرگ در زمينه توليد انواع فرش ماشيني مي باشد. با افزايش قيمت فرش دستباف مردم به خريد فرش هاي ماشيني روي آوردند. چرا كه داراي قيمت مناسب و كيفيتي بسيار عالي بوده و تنوع زيادي در طرح و رنگ آن ديده مي شود.

يكي از توليداتي كه در چند سال اخير بسيار مورد استقبال افراد قرار گرفته است بافت فرش هاي گل برجسته مي باشد. اين عمل طي فرآيند هيت ست انجام شده و در زيبايي فرش نقش موثري را داشته است. در اين مقاله شما را با ويژگي فرش هاي گل برجسته آشنا خواهيم كرد.

فرش ماشيني گل برجسته

بافت فرش هاي ماشيني گل برجسته به صورتي مي باشد يك نمايي سه بعدي را نشان مي دهند. اين عمليات يكي از توليداتي است كه شركت هاي توليدكننده به تازگي به آن روي آورده اند. براي بافت فرش هاي گل برجسته از تركيب دو الياف اكريليك و نخ هايبالك استفاده مي شود. در واقع وجود نخ هاي هايبالك است كه باعث مي شود فرش ظاهري برجسته را در اختيار بگيرد.

توليد اين محصولات به گونه اي است كه نخ هايبالك در بافت فرش ماشيني پايين تر از نخ اكريليك بافته مي شود. و در نتيجه كار مشاهده مي كنيم كه نخ هاي هايبالك دو ميلي متر پايين تر بافته شده اند.

اصولا از يك لي دو رنگ در نخ هايبالك براي توليد فرش ماشيني استفاده مي شود كه كه اين عمليات عموما بر روي فرش هاي كلاسيك صورت مي گيرد و جلوه اي بي نظير را به فرش مي بخشد. به دليل زيبايي فرش هاي گل برجسته، استقبال فراواني از آن در داخل و خارج از كشور صورت گرفته است. و سالانه تعداد زيادي از فرش هاي ايراني گل برجسته به خارج از ايران صادر مي شود.

فرآيند بافت فرش ماشيني گل برجسته

در بافت اين فرش ها ابتدا محصول مانند فرش هاي كف ساده و به صورت يك نواخت بافته مي شود. سپس در مرحله بعدي كه مرحله پردازش و آهار فرش مي باشد عمليات حرارت دهي فرش صورت مي گيرد. همين عمل باعث مي شود تا نخ هاي هايبالك سوخته شده و به سمت پايين حركت كنند و در اينجا طرح و نقش هاي فرش ماشيني به صورت برجسته ظاهر مي شوند.

ناگفته نماند كه فرش هاي ماشيني گل برجسته به دليل فرورفتگي هاي موجود در سطح فرش باعث شده تا آلودگي به اين شيار ها نفوذ پيدا كرده و در مدت زمان طولاني باعث فرسوده شدن الياف شود.

اگر به فرش هاي گل برجسته علاقه زيادي داريد لازم است از آن در بهترين شيوه ممكن نگهداري كنيد. همچنين به دليل اينكه فرش هاي ماشيني با شانه و تراكم بالا داراي ظرافت بيشتري مي باشند گل برجسته بودن طرح فرش باعث شده تا اين ظرافت افزايش پيدا كرده و محصول در معرض ساييده شدن بيشتري قرار بگيرد.

علت اصلي رونق گرفتن فرش ماشيني گل برجسته كاشان

در يك مدت زمان كوتاهي فرش هاي گل برجسته وارد بازار صنعت فرش شدند ولي به دليل اينكه برجسته بود فرش در فرش هايي با بافت فشرده زيبا تر مي باشند به سرعت از دور خارج شدند. اما با توليد فرش هاي ماشيني 1200 شانه و بافت فشرده آنها مجددا اين گل برجستگي روي طرح فرش جلوه ي زيبايي ايجاد كرده و مورد استقبال افراد زيادي قرار گرفت و اين عمل تا امروز ادامه دارد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه كاشان

همان طور كه در ابتداي مقاله فرش به آن اشاره شد، كاشان يكي از توليد كنندگان اصلي در بافت انوع فرش هاي ماشيني مي باشد. اگر به دنبال يك فرش زيبا با تنوع رنگ و طرح بوده هستيد و همچنين اگر كيفيت كار براي شما اهميت زيادي دارد لازم است با مراجعه به فروشگاه اينترنتي قالي كاشان محصول مورد پسندتان را خريداري كرده و با ارسال رايگان درب منزل خود تحويل بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.