فرش كلاسيك

در اين وبلاگ، آموزش هايي براي آشنايي با فرش و مفاهيم آن، انواع فرش دستباف و ماشيني، فرش هاي 1500 شانه و ديگر فرش ها مثل فرش 700 شانه و فرش 1200 شانه بيان مي كنم.

فرش كلاسيك

۱۰۹ بازديد

                 فرش كاشان قالي كاشان فرش ككلاسيك كاشان فرش سنتي ايراني

چفرش كلاسيك به طرح و نقشه اشاره دارد از همين رو انواع فرش ها كلاسيك با انواع و اقسام ويژگي هاي كيفي مانند شانه ها و تراكم ،جنس الياف ،قيمت و ابعاد و … در بازار موجود است .براي انتخاب فرش كلاسيك لازم است محيط را طوري طراحي كرد كه با اين نوع طرح سنتي هارموني داشته باشد .

فرش كلاسيك از آن دسته فرش هاي پر طرفداري هستند كه تقريبا هيچ گاه قديمي نمي شوند و در هر دكوراسيوني مي توان آن ها را جا داد .اين فرش ها غالبا از طراحي يكساني برخوردارند و با وجود تنوع بيشمار ويژگي هايي در ميان همه آن ها يكسان است ،آن ها اكثرا نقشه هايي شلوغ با ريزه كاري بسيار دارند و در تمام آن ها در سراسر فرش پراكنده شده اند .

اين فرش ها كه اصولا از حاشيه و الگوهاي خاصي پيروي مي كنند ،با تنوع در رنگ و طرح توانسته اند با هر فضايي هماهنگ شوند اما چطور ميتوان اين فرش ها را درست و اصولي در دكوراسيون به كار برد ؟براي اطلاعات بيشتر با ما همراه باشيد.

انواع فرش كلاسيك ماشيني 

تنوع فرش سنتي بسيار زياد است هم در شانه و تراكم و هم در طرح و رنگ .عوامل موثر بر قيمت فرش و قالي آنقدر متنوع است كه نمي توان آن ها را به چند عامل محدود كرد ، اما ميتوان ادعا داشت مهمترين عامل در اين بين تعداد شانه و تراكم است .

شانه و تراكم از ويژگي هاي فرش است كه موجب زيباتر ، ظريف تر و با كيفيت تر شدن فرش مي شود . با اين تحليل مي توان نتيجه گرفت كه چون تنوع شانه و تراكم فرشهاي كلاسيك زياد است ، پس تنوع قيمت هم در اين زمينه بالا ست . فرشها با تعداد شانه 700 ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ كه تراكم آنها عموما حدود ۳۶۰۰ است ، از به روزترين و گران قيمت ترين محصولات به شمار مي روند .


فرشهاي ماشيني كلاسيك با شانه و تراكم بالا و به طبع قيمتي گران تر از سايرين كه الهام گرفته از نقوش فرش هاي ماشيني هستند به حدي زيبا و ظريف بافته شده اند كه به بهترين نحو ممكن تمام اجزا نقشه و نگاره ها را به نمايش ميگذارند . اگر فضاي خانه شما سبكي كلاسيك دارد و قصد آن را داريد كه با خريد فرشي متناسب دگرگوني در دكوراسيون ايجاد نماييد ، انتخاب فرش كلاسيك براي فضا بسيار فريبنده و چشم نواز خواهد بود .

 
شانه و تراكم به عنوان مهمترين عامل قيمت به تنهايي در انتخاب موثر نخواهد بود بلكه انواع فرش‌هاي ماشيني كلاسيك در ابعاد ، رنگ‌ ها و جنس الياف متنوع در بازار وجود دارد كه هر عامل به نوبه خود ميتواند بر قيمت تاثير گذار باشد . فرشهاي كلاسيك به خوبي متوانند حال و هواي ايراني بودن را به منازل هديه دهند .

 

سخن آخر

فرش كلاسيك در طرح و رنگ با ساير انواع متفاوت است و خريد اينترنتي فرش كلاسيك دست شما را در انتخاب طرح و نقش باز مي گذارد. نوع دستباف اين فرش ها از الياف طبيعي چون پشم و ابريشم تهيه مي شود. فرش كلاسيك دستباف ايراني پس از گذشت ساليان تغيير رنگ و تغيير حالت نمي دهد.

فرش هاي ماشيني از الياف مصنوعي چون آكريليك و نايلون بافته مي شوند. اين الياف نسبت به نوع طبيعي كيفيت كم تري دارند؛ ولي ارزان تر هستند. نخ آكريليك هيت ست شده نيز مناسب ترين نوع در ميان آنها است. نايلون مقاوم و نرم است و پلي پروپلين مانند پشم طبيعي به حساب مي آيد.

اگر فرش كلاسيك انتخاب شما است مي توانيد به سايت قالي كاشان مراجعه كنيد تا اطلاعات دقيق تري در اين خصوص در اختيار شما قرار بگيرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.