فرش طرح لايت چيست ؟

در اين وبلاگ، آموزش هايي براي آشنايي با فرش و مفاهيم آن، انواع فرش دستباف و ماشيني، فرش هاي 1500 شانه و ديگر فرش ها مثل فرش 700 شانه و فرش 1200 شانه بيان مي كنم.

فرش طرح لايت چيست ؟

۱۹۰ بازديد

انواع طرح ها و نقشه هاي فرش هاي ماشيني را به سه دسته كلي طرح سنتي ، طرح كلاسيك و طرح مدرن تقسيم مي كنند اما اين تمام ماجرا نيست ودر دل هر دسته ده ها نوع فرش وجود دارد . طرح ها و نقشه هايي كه هر كدام در بين سليقه ايرانيان ، خانه ها و مكان هاي مختلف در هر نقشه از جهان جايگاه و جلوه خاصي دارند . در حال حاضر و در بازار امروز فرش و قالي تنوع محصولات به گونه اي است كه خريداران بي شك طرح هايي را پسند كرده و به اصطلاح دست خالي از بازار بيرون نمي روند . طيف موجود ميان طرح هاي سنتي تا مدرن سليقه پير و جوان را پوشش مي دهد .

 

فرش هاي مدرن ، جديد ترين طرح هايي هستند كه بر سطح فرش ها و قاليچه ها نقش مي بندند . جاي خالي اين طرح ها به حدي حس مي شد كه به محض ورود در بين مشتريان به فرشي پرفروش با عرضه و تقاضاي بالا بدل گشتند . فرش هاي ماشيني مدرن يا فانتزي ، انواع و اقسام مختلفي دارند از جمله فرش لايت كه به روزترين طرح در زمينه طرح هاي فانتزي است . فرش رنگ روشن و يا لايت ، طرح هايي را شامل مي شود كه بر فرش با ويژگي هاي خاصي كه فرش هاي ترك نام دارند نقش مي بندد . 

فرش هاي ترك نوع خاصي از فرش هاي فانتزي هستند كه ريشه در كشور تركيه داشته و با همان ظاهر و زيبايي در كارخانه جات ايراني و با كيفيت اين محصولات به توليد مي رسند . فرش هاي ترك به لحاظ ويژگي هاي بافتي و ظاهري كه در صدر آن ها رنگ روشن زمينه و به كارگيري طيفي از تركيب رنگ هاي روشن است ، باب خانه نوعروسان ، خانه هايي كه به تازگي مورد استفاده قرار گرفته اند و دكور شيك پسندان خواهد بود .   فرش لايت طرح ترك مي تواند به طرز عجيبي دكوراسيون را متحول نموده و زيبايي بي نظيري در فضا ايجاد كند . در ادامه مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر با فرش ترك آشنا شويد و اين محصول بي نظير را بر گزينه هاي خريد خود اضافه نماييد .   

 

انواع مدل هاي فرش ترك

فرش هاي توليد شده در كشور تركيه به لحاظ زيبايي و تنوع رنگ و طرح ، بسيار متنوع بوده و در طرح ها و نقش هاي زيادي توليد مي شوند . شايد دليل اصلي اين موضوع اين است كه كشور تركيه در مد و فشن حرف اول را مي زند خصوصا در طراحي پارچه و بافته هايي نظير فرش و قالي و قاليچه . فرش هاي ترك كه در چند سال اخير و تحريم محصولات ايراني توجه بازارهاي خارجي را به خود جلب كرده است ، توسط توليد كنندگان ايراني هم قابل توليد مي باشد . به عبارتي ايرانيان فناوري توليد فرش ترك را بدست آورده و تحت عنوان فرش لايت طرح ترك به توليد مي رسانند . در نقشه فرش هاي ترك از طرح هاي اصيل استفاده نمي شود ، با وجود آنكه فرش بافي در تركيه از كشورهاي ايران و ارمنستان الگو گرفته شده است اما طرح هايي مانند طرح اسليمي در فرش هاي ترك به چشم نمي خورد . در عوض طرح هاي جديد و مدرن اصلي ترين نگاره ها در فرش ترك هستند .

 فرش ترك مدل ها و طرح هايي جديد و زيبايي دارد كه به لحاظ تفاوت فاحش با طرح هاي سنتي و كلاسيك موجود بر روي فرش هاي ايراني مخاطبان خاص خود را به سرعت پيدا كرده و به اصلي ترين و محبوب ترين كف پوش زير پاي اتاق كودكان و … تبديل شده است . به فرش هاي ترك به خاطر رنگ هاي روشني كه دارد فرش لايت نيز گرفته مي شود . البته ناگفته نماند توليد فرش لايت طرح ترك در نگاره هاي اصيل هم امكان پذير است اما در كل و در حالت عمومي فرش  ترك با نگاره هاي فانتزي غالب خواهد بود .

 

ويژگي فرش طرح ترك

فرش هاي مدرن در شانه و تراكم بسيار بالا توليد نمي شوند و اغلب داراي شانه 700 هستند . يعني در بافت خود تعداد 700 گره عرضي دارند در كل فرش هاي طرح مدرن و فانتزي به علت عدم استفاده از نگاره هاي ريز و پيچ در پيچ حتي اگر در شانه 700 يا 1000 هم توليد شوند زيبايي و جلوه خاصي داشته و عدم ظرافت و ريز باف نبودن در ان ها مشخص نيست . اما فرش لايت طرح ترك به علت داشتن طرحي متفاوت از ساير طرح هاي فانتزي و نياز به ظرافت در شانه و تراكم بالا هم توليد مي شوند . به همين خاطر فرش مدرن طرح ترك از نظر ظرافت به فرش هاي شبه دستبافت شبيه هستند . جالب است بدانيد تراكم اين محصولات تا 2100 گره هم مي رسد .

دستگاه بافت فرش مدرن طرح ترك شونهر آلمان است كه بافته هايي در 8 رنگ زمينه اصلي با فناروي بالا و تكنولوژي وز دنيا توليد مي كند . ابعاد اين محصولات ، كاملا استاندارد بوده و در ابعاد 6 متر ، 9 متر و 12 متر اين محصولات قابل خريد هستند و واقعي و در ابعاد متداول و استاندارد بافته و توليد مي شوند. عدم پرزدهي و عدم ايجاد آلرژي و حساسيت از مواردي است كه به عنوان مزيت به فرش طرح ترك  نسبت داده مي شود . اين محصولات با وجود آنكه در طيف رنگي شاد و روشن توليد مي شوند اما ضدلك و ضد چروك بوده و در صورت ايجاد لكه و آلودگي آن را نمايان نخواهند كرد .

عموما فرش مدرن طرح ترك در طرح هاي برجسته به چشم مي خورند و اين موضوع جذابيت فرش را بيشتر و بيشتر خواهد نمود .   ناگفته نماند كه قيمت فرش ترك با قيمت فرش هاي ماشيني ايراني تفاوتي جزئي داشته و فرش مدرن طرح ترك گران تر از فرش هاي ديگر هستند كه مي تواند اين اختلاف قيمت را از طريق خريد هاي ديجيتال ماركتينگ ، مراحعه به نمايشگاه ها و خريد در دوره هاي آفف و تخفيف مرتفع نمود . ويژگي بارز فرش ترك  كه خصلت شيك بودن به آنها بخشيده است ، داشتن طرح و رنگ ساده است . عبارت شيك بودن در عين سادگي به معناي واقعي كلمه در فرش مدرن طرح ترك  به چشم مي خورد .

چرا فرش ماشيني ترك بخريم؟ 

خريد فرش طرح ترك غالبا توسط آن دسته از افرادي انجام مي شود كه علاقمند به داشتن دكوري زيبا و روشن هستند . اگر خانه شما كوچك است و يا اگر از نور كافي برخوردار نيست ، اگر از وسايل لوكس و فانتزي و اشرافي در فضاي خانه استفاده كرده و قصد داريد فرش ماشيني تكميل كننده اين فضا باشد ، اگر در خانه نيازمند آرامش و صميميت هستيد خريد فرش مدرن طرح ترك را از دست ندهيد و آگاه باشيد كه فرش طرح ترك عضو آخر پازل دكوراسيون منزل شماست .  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.